Rok szkolny 2023/2024
ROZKŁAD DNIA DZIECI 3,4 -LETNICH
L.p |
Godziny |
Działania (w reżimie sanitarnym ze wzgl. na COVID-19) |
1. |
06.00-08.00 |
|
2. |
08.00-08:45 |
Zabawy poranne. Zabawa z zestawu zabaw ruchowych. Zabawy integrujące grupę. Przygotowanie do śniadania, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów, sprawdzenie obecności dzieci. Śniadanie. |
3. |
08.45-09.00 |
Czynności porządkowe po śniadaniu. |
4. |
Zajęcie1
9.00- 9.20
|
Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka. Z uwzględnieniem czasu trwania zajęć (z możliwością wydłużenia): 3-latki-10-15 minut, 4-latki-15-20minut. Czas realizacji zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dziecka. |
5. |
09.20 -9.50 |
Zabawy ruchowe (w tym relaksacyjne). Zabawy dowolne. |
6. |
Zajęcie 2
09:50-10:10 |
Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka. Z uwzględnieniem czasu trwania zajęć (z możliwością wydłużenia): 4-latki 15-20 minut. Czas realizacji zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dziecka. Uwaga! 3-latki w tym czasie podejmują różnorodne formy pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe. Zajęcie 2 wdrożone zostaje dla dzieci 4-letnich w II półroczu. |
7. |
10:10-10:30 |
Przygotowanie do II śniadania. m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. Śniadanie. Czynności porządkowe po śniadaniu. |
8. |
10:30-11:30 |
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in. zabawy na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe, spacery, zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, gry terenowe. |
9. |
11:30-12:00 |
Przygotowanie do obiadu (I danie-zupa), m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. Obiad. Czynności porządkowe po obiedzie. |
10. |
12:00-13:00 |
Odpoczynek dzieci, leżakowanie, masażyki. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, klasycznej lub bajek nagranych lub czytanych np. przez nauczyciela, pomoc nauczyciela. |
11. |
13:00-13:30 |
Przygotowanie do obiadu (II danie), m.in.: czynności higieniczne (w tym czesanie włosów), samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. |
12. |
13:30-14:00 |
Obiad. Czynności porządkowe po obiedzie. |
13. |
14:00-16:00 |
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy, gry konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe; prace porządkowe w kącikach tematycznych; zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej (stymulujące, rozwijające funkcje percepcyjno-motoryczne i społeczno-emocjonalne)*. Słuchanie opowiadań/bajek nauczyciela. Zabawy dowolne na świeżym powietrzu (plac zabaw/ogród przedszkolny). Zajęcia rytmiczne, językowe, taneczne itp. Zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną, m.in. z opinią, orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej. |
14. |
14:15-16:30 |
Rozchodzenie się dzieci do domu. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DZIECI 5, 6- LETNICH
L.p |
Godziny |
Działania (w reżimie sanitarnym ze wzgl. na COVID-19) |
1. |
06.00- 08.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe; zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej; w tym dla dzieci z opinią, orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej. |
2. |
08:00- 08.45 |
Ćwiczenia poranne. Zabawy integrujące grupę. Przygotowanie do śniadania, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów, sprawdzenie obecności dzieci. Śniadanie. |
3. |
08.45- 09.00 |
Czynności porządkowe po śniadaniu. |
4. |
Zajęcie 1 09.00- 09.30 09.00- 09.35
|
Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka. Z uwzględnieniem czasu trwania zajęć (z możliwością wydłużenia): 5-latki- 20-30 minut, 6-latki- 30-35minut. Czas realizacji zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dziecka. |
5. |
09.30/09:35-09:45 |
Zabawy ruchowe (w tym relaksacyjne). |
6. |
Zajęcie 2 09:45-10:15
|
Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka. Z uwzględnieniem czasu trwania zajęć (z możliwością wydłużenia): 5 i 6-latki- 20-30 minut. Czas realizacji zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dziecka. Ćwiczenia gimnastyczne- (2 razy w tygodniu). |
7. |
10:15-10:30 |
Przygotowanie do II śniadania. m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. Śniadanie. Czynności porządkowe po śniadaniu. |
8. |
10:30-11:30 |
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in. zabawy na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe, spacery, zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, gry terenowe. |
9. |
11:30-12:00 |
Przygotowanie do obiadu (I danie-zupa), m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. Obiad. Czynności porządkowe po obiedzie. |
10. |
12:00-12:15 |
Odpoczynek poobiedni/kwadrans na bajki nagrane (m.in. audiobooki) lub czytane przez np. nauczyciela, pomoc nauczyciela/ słuchanie muzyki relaksacyjnej/klasycznej, masażyki. |
11. |
12:15-13:00 |
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in. zabawy na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe, spacery, zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, gry terenowe- c.d. |
12. |
13:00-13:30 |
Przygotowanie do obiadu (II danie), m.in.: czynności higieniczne (w tym czesanie włosów), samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. |
13. |
13:30-14:00 |
Obiad. Czynności porządkowe po obiedzie. |
14. |
14:00-16:00 |
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe; prace porządkowe w kącikach tematycznych; zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej (stymulujące, rozwijające funkcje percepcyjno-motoryczne i społeczno-emocjonalne). Słuchanie opowiadań/bajek nauczyciela. Zabawy dowolne na świeżym powietrzu (plac zabaw/ogród przedszkolny). Zajęcia rytmiczne, językowe, taneczne itp. Zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną, m.in. z opinią, orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej. |
14. |
14:15-16:30 |
Rozchodzenie się dzieci do domu. |