Umiejętności dziecka:
-wypowiada się nt. pogody
-używa określeń właściwych dla pogody
-określa stan pogody przedstawionych na obrazkach
-właściwie dobiera strój do pogody
-chętnie się wypowiada
-tworzy muzykę na instrumentach perkusyjnych
-bawi się wg wyboru własnego
-wymieni pory roku
-buduje z klocków
- śpiewa z pamięci poznana piosenkę
-inscenizuje za pomocą ruchu
-odnajduje zwiastuny przedwiośnia
-zna symbole pogody i dobiera właściwe do pogody tego dnia
-bawi się wg własnego wyboru
-rysuje po śladzie
-prawidłowo posługuje się ołówkiem
-zna przysłowie o marcu
-rozpoznaje i nazywa zjawiska pogodowe
-słucha bajki z zainteresowaniem
-aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych i oddechowych
-przelicza parasolki
-określa, które są otwarte, a które zamknięte
-maluje parasol wg własnego pomysłu
-potrafi zmienić kolor farby
-nie przeszkadza innym w słuchaniu bajki