- 30 września – Dzień Chłopaka
- Przedłużony termin zbiórki kasztanów do 7 października
- 5 października – Kraina Eksperymentów – koszt zajęć 14 zł, pieniądze proszę wpłacać na konto grupowe
- 11 października – Dzień Dziewczynki
- 14 października – Dzień Nauczyciela, w tym dniu prosimy dla dzieci o strój odświętny „jak do cioci ma imieniny” 😊
- 17 października – AKCJA DBAMY O MAMY, w tym dniu zapraszamy wszystkie mamy o odbiór dzieci z przedszkola, będzie możliwość uzyskania skierowania na badanie mammograficzne
- w październiku rozpoczynany akcję „Daj kredkom drugie życie” , przynosimy do przedszkola zatemperowane kredki ołówkowe. Część trafi do potrzebujących dzieci, pozostałe zostaną wykorzystane do wyrobu biżuterii i różnych ozdób.
Pasowanie na przedszkolaka planowane jest na 18 listopada
Umiejętności dziecka:
-układa sylwetę warzywa z pociętych części
-chętnie uczestniczy w zabawie
- rozróżnia i nazywa wybrane warzywa
-określa wielkość, kolor wybranych warzyw
- chętnie je warzywa, mając świadomość, że są źródłem witamin
-bawi się z innymi dziećmi
-ozdabia chętnie obrazek
- prawidłowo trzyma kredkę, stara się nie wychodzić za linie
- zna nazwy wybranych warzyw
- układa zbiory według jednej cechy (kształtu, wielkości, koloru)
-słucha wierszy z uwagą
-lepi z plasteliny
-koloruje wg określonego koloru
- powtarza rytmicznie tekst
- potrafi wykonywać umowne ruchy
-obserwuje jesienne zmiany
-czeka na swoja kolej
-próbuje odpowiedzieć na pytanie
-buduje z klocków
-bawi się grami i układankami
- potrafi uważnie słuchać
- wypowiada się na temat obrazka
-z uwagą ogląda przedstawienie
-powtarza wybrany fragment tekstu
-zachowuje się w sposób właściwy
-rozpoznaje i nazywa warzywa
- określa cechy warzyw przedstawionych na obrazku
- koloruje obrazek
-próbuje właściwie posługiwać w się przyborami do rysowania
-wypowiada się chętnie
-słucha poleceń nauczyciela
-zna pojęcie słowa: „zapasy”
- lepi z masy solnej
- utrzymuje ład w miejscu pracy
-chętnie odpowiada na pytania
- układa , segreguje określone przedmioty
-próbuje przeliczać
-układa z klocków
-wskazuje odpowiedni kolor
-słucha uważnie wyliczanki
-wykonuje zadania postawione przez nauczycielkę
-ozdabia kredkami rysunek
-odróżnia kształty
-rzuca piłkę oburącz
-wkłada przedmioty wg koloru
-porównuje ilość przedmiotów posługując się pojęciami mnie, więcej, tyle samo
-próbuje porównywać przedmioty pod względem kolorów
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawek
-jest spostrzegawcze
-próbuje rzucić do celu
-tańczy do muzyki
-rozmawia nt. muzyki
-rozróżnia muzykę wesołą i smutną
-chodzi wyznaczonymi ścieżkami
-dobiera odpowiednie rysunki
-dba o porządek w miejscu zabawy
-stara się dbać o porządek w miejscu zabawy
-chętnie ćwiczy
-wypowiada się na temat kolorów
-powtarza wyliczankę
-reaguje na hasło nauczyciela
-dmucha na krople
-jest radosne w czasie zabawy
-star się dbać o porządek w miejscu zabawy
-określa swój ulubiony kolor
-wymieni kolory tęczy
-odbija pomalowaną dłoń
-chętnie uczestniczy w zajęciu
-potrafi biegać
-rysuje kilkoma kredkami równocześnie
- wie co to jest las i kto w nim mieszka
- wie, jak zachowywać się w lesie i dlaczego
- słucha wierszyka
-wie kto może mieszkać w lesie
- przelicza w zakresie 3 liczebnikami głównymi
-jest bacznym obserwatorem
-chętnie uczestniczy w zabawie ruchowej
- bawi się zgodnie z zainteresowaniami
-chętnie bierze udział w zabawie „Stary…..
-potrafi rozpoznać jeża
-wykonuje pracę plastyczną
-prosi o pomoc nauczycielkę
- uważnie słucha nauczycielki
- ma właściwy stosunek do zwierząt
- naśladuje ruchy zwierząt,
- ma poczucie słuchu i rytmu
- reaguje na przerwę w muzyce i zmiany dynamiczne
-potrafi, wskazać domy niektórych zwierząt (jeż, wiewiórka, niedźwiedź)
-nazywa domy niektórych zwierząt
-wypełnia sylwetę wiewiórki plasteliną
-koloruje bociana
- zna nazwy wybranych ptaków odlatujących na zimę
- określa położenie przedmiotów: nad, pod, na, wysoko, nisko
- interesuje się życiem ptaków
-poprawnie wykonuje ćwiczenia oddechowe
- chętnie sięga po gry i układanki
-wypowiada się nt. pluszaków zwierząt
-wykonuje ptaka według podanego wzoru,
- cieszy się z wykonanej pracy
- interesuje się wytworami innych dzieci
-stara się rzucać i chwytać piłkę
-naśladuje ruchy zwierząt
-stara się pokolorować obrazek
-nawiązuje z dziećmi relacje
-śpiewa piosenkę
-chętnie je warzywa i owoce, wie, że są źródłem witamin
- odpowiada na pytania nauczycielki
- uważnie słucha podczas zajęć dydaktycznych
-próbuje dokończyć zdanie
- nazywa określone owoce
-rwie papier na drobne części
-nakleja kawałki papieru na sylwety
- myje owoce i warzywa przed ich zjedzeniem,
- myje ręce przed jedzeniem,
- chętnie je warzywa i owoce, wie, że są źródłem witamin
- dokładnie gryzie twarde pokarmy (jabłko, marchewka)
-stara się być zręczne podczas zabaw z piłką
-pokonuje uprzedzenia do niektórych potraw
-śpiewa piosenkę z dziećmi
- porusza się rytmicznie do muzyki
- prawidłowo trzyma łyżkę
-potrafi posługiwać się widelcem
-właściwie korzysta z kubka bez rozlewania
- próbuje nowych potraw
- układa obrazek z kilku elementów
-bawi się w ulubionych zespołach
-rozpoznaje kolory: żółty, brązowy
-nakrywa do stołu,
- dba o estetyczny wygląd stołu,
- przyjmuje prawidłową postawę podczas spożywania posiłku,
- potrafi posługiwać się pojęciem „tyle samo”
-nazywa wyszukane produkty
- wie, co jest zdrowe, a co jest niezdrowe
- zna pory i nazwy posiłków spożywanych w ciągu dnia
- reaguje na sygnał poprzez zatrzymanie się
-słucha nauczyciela i słucha rówieśników
-próbuje ułożyć historyjkę
-wypowiada się na temat drogi listu od nadawcy do odbiorcy
-klasyfikuje tematycznie
-wybiera ulubioną zabawkę
-chętnie rysuje
-ogląda, porównuje wielkość
-słucha poleceń
-zna imiona rodziców
-chętnie rysuje kredkami
-prosi o pomoc nauczyciela
-nie oddala się od grupy
-jest zręczne
-przelicza koperty
-układa w zbiory wg znaczenia
-potrafi wręczyć upominek
-stempluje za pomocą ziemniaka
-uczestniczy w zabawie porannej
-chętnie słucha muzyki
-rytmicznie recytuje
-reaguje na sygnały nauczyciela
-wykonuje ruchy oburącz poziome i pionowe
-rzuca z pewnej odległości
-składa pocztówkę w całość
-układa rytmy z kolorowych kartek
-wie gdzie znajduje się urząd pocztowy
-zna role urzędu pocztowego
-właściwie się zachowuje
-na sygnał dobiera się w parę
-wyszukuje określony znaczek
-bawi się w „pocztę”
-nazywa poszczególne rodzaje telefonów
-wypowiada się nt. treści obrazków
-prawidłowo powtarza zgłoski
-przelicza listy
-koloruje wg polecenia
-chętnie rysuje