Umiejętności dziecka:
-sprząta po skończonej zabawie
-liczy sylaby w wyrazach
-dokonuje analizy słuchowo-wzrokowej wyrazów
-zna nazwy wszystkich miesięcy
-wymieni ich nazwy po kolei ze zrozumieniem
-prawidłowo posługuje się przyborami do pisania
-wie, że należy często przebywać na świeżym powietrzu
-przelicza liczebnikami
-wczuwa się w emocje innych
-wypowiada się nt zwyczajów powitania Nowego Roku
-bawi się godnie z zainteresowaniami
-potrafi rymować
-zna pory roku
-wymieni je i poda ich cechy charakterystyczne
-odtwarza różne rytmy
-szybko reaguje na zmianę sygnału
- chętnie uczestniczy w zajęciach muzycznych
-jest odważne w prezentacji przed innymi
-precyzyjnie rysuje po śladzie
-odgaduje nazwy figur po kształcie
-rozwiązuje zagadki
-zna pory roku i je wymieni wg kolejności
-wie co to jest kalendarz
-jest zwinne, szybkie i sprawne ruchowo
-wie, ze należy dostosować strój do pogody
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-kończy wyrazy po jednej sylabie
-używa zwrotów grzecznościowych
-jest pomysłowe w wykonaniu pracy
-gra na instrumentach zgodnie z opowieścią słowną
-odczuwa przyjemne emocje
-wymieni pory roku
-maluje kredkami nt określony
-interesuje się pogodą
-zna kolory
-mówi do innych umiarkowanym głosem
-odgaduje imię dziecka po opisie słownym danej osoby
-zna przysłowia o Nowym Roku
-wypowiada się pełnymi zdaniami
-zachowuje równowagę w czasie ćwiczeń
-prawidłowo wypowiada zgłoski
-koloruje precyzyjnie
-rysuje określone wzory
-zna znak graficzny litery u,U
-dokonuje analizy słuchowo-wzrokowej wyrazów
-wie, że głoska U jest samogłoską
-wycina i przykleja elementy do ozdobienia balona
-dba o estetykę prac
-rysuje na określony temat
-odnajduje w tekście litery u,U
-koloruje określone obrazki
-potrafi budować dłuższe wypowiedzi
-gra rytmicznie na instrumentach
-samodzielnie przebiera się w strój wyjściowy
-odgaduje odczucia innych
-rysuje wg polecenia
-odgaduje, którego balona brakuje
- posługuje się pojęciami dłuższy, krótszy, tej samej długości
-tworzy samodzielnie pracę plastyczną
- określa głoskę na końcu wyrazu
-liczy w zakresie do 20
-rozwiązuje krzyżówkę i odczytuje hasło
-odgaduje dźwięki
-śpiewa gamę c- dur
-lokalizuje dźwięk
-samodzielnie projektuje maskę karnawałową
-określa czy wieje wiatr
-lepi poznane litery z plasteliny
-czyta proste teksty
-szybko reaguje na polecenia nauczyciela
-bawi się zgodnie z innymi
-poprawnie wypowiada dźwięki
-poprawnie łączy obrazek z cyfrą
-uważnie słucha opowiadani
-śmiało wypowiada się na forum grupy
-tańczy do muzyki
-składa obrazek z części
-pomaga kolegom w pracach porządkowych
- układa historyjkę obrazkowa i opowiada jej treść
-wypowiada się nt swoich dziadków
-szanuje starszych
-rysuje pastelami na określony temat
-wie jak narysować portret
-kreśli leniwe ósemki
-zapamiętuje miejsce przedmioty
-przestrzega ustalonego kodeksu zasad
-podaje nowe słowa na dana sylabę
-jest twórcze i pomysłowe
-słucha ze zrozumieniem opowiadania
-buduje dłuższe zdania tworząc wypowiedź
-śpiewa poznaną piosenkę indywidulanie i zespołowo
-precyzyjnie wykonuje ćwiczenie
-wykonuje ruchy taneczne zgodnie z pokazem
-odgaduje zapachy
-rozpoznaje litery i je nazywa
-zna znak graficzny cyfry 8
-przelicza liczebnikami porządkowymi w zakresie8
-pamięta o zasadach bezpieczeństwa
- wyróżnia głoski w wygłosie
-liczy kwiatki i wpisuje odpowiednia cyfrę
-wybiera grę, układankę zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-śpiewa poznana piosenkę
-powtarza wygrany rytm
-śpiewa melodię piosenki na sylabach
-samodzielnie wykonuje laurkę
-dba o estetykę swojej pracy
-dba o czystość swojego obuwia przed wejściem do przedszkola
-układa rytmy wg wzoru
-czyta wyrazy i proste teksty
-recytuje, śpiewa, tańczy przed publicznością
-jest kulturalne i miłe wobec gości
-zna reguły zabawy w „Berka”
-poprawnie wykonuje ćwiczenie w karcie pracy
- projektuje swój kubek
-szybkie reagowanie na polecenia słowne i wzrokowe
-układa zdania do słowa na określoną głoskę
-interesuje się mapą, innymi krajami
-odnajduje określone kontynenty na mapie
-maluje pastą do zębów na określony temat