Umiejętności dziecka:
-samo wybiera zabawki do zabawy i sposób zabawy
-tańczy do muzyki wykorzystując chustki
-zna znak graficzny litery g,G
-wie, że głoska g jest spółgłoska
-czyta proste teksty
-próbuje pisać po śladzie litery
-samodzielnie wykonuje prace
-dba o estetykę pracy i porządek w miejscu pracy
-zaznacza określoną literę w tekście
-wypowiada słowa zaczynające się na głoskę g
-bawi się zgodnie z rówieśnikami
-ma dobra pamięć
-czyta wyrazy i łączy napisy z obrazkami
-opowiada treść obrazków
-układa obrazki wg kolejności zdarzeń
-ma wiedzę nt życia roślin
-zna słowa piosenki o przedwiośniu
-śpiewa piosenkę solo lub zbiorowo
-omija kałuże i dba o czystość obuwia
-wymienia nazwy dni tygodnia
-rysuje przedmioty
-precyzyjnie rysuje szlaczki
-szanuje zabawki i szanuje prawa do zabawy
-prawidłowo powtarza zgłoski i wykonuje odpowiednie ćwiczenia
-dodaje i odejmuje w zakresie 10
-umie pogodzić się z porażką
-zna i stosuje odpowiednie ustawienia w czasie ćwiczeń
-wie, ze spacer wzmacnia nasza odporność
-słucha wiersza
-wymieni elementy pogody
-rysuje na podany temat
-zachowuje równowagę
-wymienia symptomy wiosny
-wypowiada się nt treści obrazka
-śpiewa krótkie rymowanki
-tańczy do muzyki
-układa obrazek w całość
-samodzielnie wykonuje prace plastyczną
-wie, że spacer wzmacnia odporność organizmu
-wypowiada dźwięki z różnym natężeniem
-rysuje po śladzie
-rysuje samodzielnie
-kończy rozpoczęte zdanie
-rozwiązuje hasła krzyżówki
-słucha opowiadana z uwagą
-odpowiada na pytania
-dzieli słowa na sylaby, głoski
-układa zdania z podanymi wyrazami
-powtarza rymowankę
-układa puzzle samodzielnie
-rozróżnia dźwięki niskie i wysokie
-zna znak graficzny litery w,W
-dokonuje analizy słuchowej wyrazów (głoska w nagłosie, wygłosie i śródgłosie)
-czyta teksty, wyrazy
-rysuje na określony temat
-dba o estetykę pracy
-dzieli słowa na sylaby, głoski
-wie, ze litera w jest spółgłoską
-rysuje przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską w
-układa podpisy pod obrazki
-potrafi wypowiedzieć się nt słońca
-buduje dłuższe wypowiedzi
-improwizuje dialogi śpiewając
-chętnie spaceruje
-jest samodzielne podczas przebierania się w strój wyjściowy
-układa wg kolejności kartoniki z cyframi
-pisze litery po śladzie
-wie jak można oszczędzać wodę
-rysuje kwiaty
-posługuje się pojęciami mniej, więcej, tyle samo
-przelicza tulipany i wpisuje cyfry
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
-używa zwrotów grzecznościowych
-podaje skojarzenia
-rozpoznaje muzykę głośna i cichą
-określa charakter muzyki (wesoło, smutno)
-precyzyjnie odrysowuje i wycina
-obserwuje zmiany w pogodzie
-wie jak powstaje tęcza i z jakie kolory wchodzą w jej skład
-precyzyjnie rysuje po śladzie
-czyta zdania z pomocą nauczyciela lub samodzielnie
-rysowanie obrazka do podanego tekstu
-uważnie słucha opowiadania
-czyta wyrazy
-kalkuje kształty chmur
-odpowiada na pytania
-czyta wyrazy
-bezpieczne korzysta z zabawek
-słucha opowiadania
-zna zwyczaj topienia Marzany
-układa rymowanki
-pomaga w wykonaniu Marzanny
-zna i przestrzega zasad bezpiecznej zabawy
-układa określone rytmy
-odtwarza podane rytmy na instrumentach perkusyjnych
-powtarza określone dźwięki
-realizuje swoje pomysły
-układa opowiadanie do historyjki obrazkowej
-szuka określeń do słowa WIOSNA