Umiejętności dziecka:
-bawi się godnie z rówieśnikami
-odgaduje po opisie słownym
-zapamiętuje coraz dłuższe zdanie
-zna znak graficzny litery p,P
-dzieli sowa na głoski
-czyta proste wyrazy
-rozpoznaje miejsce ważne da Polski
-rysuje wg własnego projektu
-rozpoznaje na ilustracjach postać Jana Pawła II
-zaznacza w tekście litery P,p
-używa zwrotów grzecznościowych
-rozwiązuje krzyżówkę i odczytuje hasło
-odtwarza następujące po sobie ruchy w takiej samej kolejności
-zna legendę o Warszawie
-wymieni ważne obiekty, zabytki Warszawy
-maluje farbami do słuchanej muzyki
-rozpoznaje instrumenty muzyczne
-rozpoznaje na ilustracjach postać Fryderyka Chopina
-rysuje przedmioty (na głoskę p)
-precyzyjnie rysuje szlaczki
-zna postać Fryderyka Chopina
-pisze literę p w liniaturze
-odszukuje na mapie Polski wskazane miejsca, rzeki
-zna walutę Polski (monety , banknoty i ich nominały)
-posługuje się nimi w zabawie tematycznej
-jest sprawne ruchowo
-zna tytuły i utwory J.Brzechwy
-rozpoznaje herb swojego miasta
-rysuje herb
-szanuje prawa swoich rówieśników
-czyta proste wyrazy
-rozpoznaje kształty
-maszeruje w korowodzie
-wygrywa podany rytm
-wie jak wygląda flaga Polski
-wykleja kawałkami papieru odpowiednie miejsca na papierze
-rozpoznaje Mikołaja Kopernika
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-bawi się w sposób bezpieczny
-zna niektóre flagi państwa unii europejskiej
-zna legendę o Smoku Wawelskim
-wymieni nazwy dawnych stolic Polski
-uważnie słucha
-potrafi odpowiedzieć na pytania quizu
-nazywa instrumenty perkusyjne
-wygrywa rytmy
-zna znak graficzny litery f,F
-samodzielnie czyta
-bierze udział w zabawie
-samodzielnie wykonuje grzechotkę
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawy
-zaznacza w tekście litery f,F
-tworzy improwizacje rytmiczne
-szanuje zabawki
-używa w mowie potocznej w różnych sytuacjach zwrotów grzecznościowych
-słucha muzyki poważnej
-słucha uważnie opowiadania
-nazywa instrumenty muzyczne
-ma poczucie rytmu
-tworzy muzykę
-śpiewa piosenkę na melodię „Panie Janie”
-rysuje określone przedmioty
-wykonuje rytmiczne ćwiczenia
-szanuje prawa innych w zabawie
-bawi się wg własnych zainteresowań
-pisze literę f o śladzie
-układa zadania z treścią
-podaje rozwiązania tych zadań
-wykonuje rytmicznie zadania ruchowe
-łączy obrazek z cieniem
-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce
-stara się przestrzegać zasad kodeksu przedszkolaka
-prawidłowo odpowiada na pytania
-ma poczucie rytmu
-gra rytmiczne podczas słuchania wiersza
-maluje do muzyki
-zna utwór A.Vivaldiego
-przestrzega reguł podczas gier terenowych
-próbuje samodzielnie czytać
-zapamiętuje nazwy i wymienia je wg kolejności
-układa z patyczków wzory
-słucha uważnie wiersza
-odpowiada na pytania
-ryzuje ptaki
-zna pozycje wyjściowe do wykonywanych ćwiczeń
-kończy rozpoczęte zadanie
-przelicza poprawnie
-porozumiewa się z rówieśnikami
-opowiada treść obrazka
-porusza się w rytm muzyki
-wie czym zajmuje się aktor
-czeka na swoja kolej wypowiedzi
-wycina z papieru
-dba o porządek w miejscu pracy
-wyróżnia głoski w wygłosie
-nazywa i rozpoznaje uczucia i emocje
-dzieli się zabawkami
-odnajduje różnice w obrazkach
-wyszukuje przedmioty w określonym kolorze i ilości
-słucha uważnie opowiadania
-odpowiada na pytania związane z treścią bajki
-wie, kto to jest przyjaciel
-mówi rytmicznie
-przelicza prawidłowo
-układa własną bajeczkę
-układa zagadki
-wycina sylwety do teatrzyku
-potrafi wymienić dni tygodnia
-układa rytmy
-powtarza treść wierszyka
-współpracuje w zespołach 3-osobowych
-potrafi rywalizować
-zapamiętuje szczegóły obrazka
-czyta samodzielnie
-powtarza wyrazy wg kolejności
-wykonuje elementy ruchowe do podanego rytmu
-rysuje kredkami na określony temat
-czyta wyrazy i proste zdania
-rysuje po śladzie i samodzielnie
-łączy pasujące do siebie przedmioty
-wymienia cechy charakteru bohatera
-tworzy opowiadanie
-słucha poleceń nauczyciela
-maluje farbami postać bajkowa
-dzieli nazwy na sylaby i głoski
-przestrzega ustalonych zasad
-układa puzzle
-projektuje wzór na sukience
-tworzy wypowiedzi na temat wspólnych zajęć z rodzicami
-rysuje portret rodziców
-pokonuje naturalne przeszkody
-rysuje na temat wymarzonego zawodu
-sprząta po skończonej zabawie
-posługuje się w zabawie umiarkowanym głosem
-rysuje do przeczytanego tekstu
-odgaduje dźwięki
- zna członków swojej rodziny
-słucha wypowiedzi innych
-czeka na swoją kolej wypowiedzi
-śpiewa refren piosenki
-gra rytmicznie
-zauważa zmiany w przyrodzie
-układa zdania
-rozpoznaje emocje
-rozpoznaje i nazywa emocje
-czyta i rysuje do tekstu
-rozpoznaje cyfry
-rysuje znaki na kartce zgodnie z poleceniem
-orientuje się na kartce papieru
-szanuje wytwory prac innych
-układa wyrazy z rozsypanki wyrazowej
-ozdabia ramkę
-odgaduje skąd dochodzi głos
-porusza się w rytm akompaniamentu
-potrafi wycinać
-komponuje elementy na laurce
-rozpoznaje i nazywa kwiaty
-zauważa i zaznacza różnice w obrazkach
- dokonuje wyboru zabawek w zabawie
- dba o porządek w otoczeniu w czasie zabawy
-opisuje słowami wygląd
-śpiewa piosenkę
-słucha uważnie wiersza
-analizuje jego treść
-mówi wiersz z pamięci
-porusza się sprawnie po wyznaczonym terenie
-czyta samodzielnie krótkie zdania
-przelicza kwiaty w zakresie 10
-dorysowuje odpowiednią ilość elementów
-czyta wyrazy złożone z sylab
-łączy kwiaty tego samego gatunku
-wymieni rodzaje miodu
-zna cykl produkcji miodu
- wie do czego można wykorzystać miód
-samodzielnie wykonuje pracę techniką orgiami
-rysuje po śladzie
-liczy wyrazy w zadaniach
-stosuje formy grzecznościowe
-układa obrazek w całość
-odgaduje zagadki
-potrafi opisać wygląd motyla
-zna cykl rozwoju motyli
-wyróżnia głoski w wygłosie
-układa z mozaiki geometrycznej
-odgaduje nazwę zwierzątka łąkowego
-przelicza głoski
-odszukuje odpowiednią cyfrę
-prawidłowo wykonuje działania matematyczne
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia korekcyjne stóp
-uważnie obserwuje otoczenie
-zauważa i nazywa owady i rośliny
-tworzy dłuższe wypowiedzi
-wie jak należy zachować się na łące
-czyta wyrazy i zdania
-układa wg rytmu
- stosuje się do poleceń: wolno-szybko
-śpiewa rymowankę
-obserwuje zachowanie motyli
-bawi się z chusta animacyjną
-pamięta oz zasadach bezpiecznej zabawy
-kończy zdanie
-opowiada treść historyjki
-twory wypowiedzi wielozadaniowe
- dodaje, odejmuje i koloruje