Dzień Jabłka w grupie Wróbelki
Zielone, czerwone, okrągłe, pachnące
a jako przekąska niezwykle sycące…
Jabłko – pełne witaminek dla chłopaków i dziewczynek.
Wszyscy jabłka chętnie jemy i DZIEŃ JABŁKA świętujemy!!!
Jabłko jest jednym z najpopularniejszych owoców w naszym kraju i na świecie. Co czwarte jabłko w Europie pochodzi właśnie z Polski. Celem naszych zajęć było zachęcenie dzieci do spożywania jabłek i ich przetworów jako źródła witamin. Obchody tego wyjątkowego dnia rozpoczęliśmy od rozmów na temat jego wyglądu, kolorów, wielkości, kształtu, smaku, różnych odmian, dlaczego warto je jeść, pod jaką postacią. Wróbelki obejrzały film edukacyjne „Jabłuszko – największe sady owocowe w Polsce”. Wszystkie kolejne zabawy podczas pobytu dzieci w tym dniu w przedszkolu dotyczyły oczywiście jabłek. Były to zabawy dydaktyczne, ruchowe, matematyczne oraz logopedyczne. Tego dnia przedszkolaki wykonały także piękne prace plastyczne –rumiane jabłuszko.
Mamy nadzieję, że taki „tematyczny dzień” w przedszkolu: zabawy, zajęcia, pogadanki zachęcą dzieci do sięgania po owoce i posłużą promocji zdrowego stylu życia. (zdjęcia w załączniku)
- 30 września Dzień Chłopaka :-)
Umiejętności dziecka:
-dzieli się zabawkami
-odnajduje wskazane ilustracje
-poprawnie powtarza zgłoski
-rozpoznaje literę a, A
-dzieli wyrazy na głoski
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-precyzyjnie wycina nożyczkami
-rozpoznaje literę a A
-wybiera zabawę zgodnie z zainteresowaniami
-słucha uważnie i liczy dźwięki
-wymieni zmiany w przyrodzie zachodzące jesienią
-wymieni zwierzęta leśne
-śpiewa piosenkę
-wygrywa rytm piosenki
-jest twórcze w zabawie
-precyzyjnie rysuje i koloruje
-dzieli się zabawkami z innymi
-zgodnie się bawi
-rytmicznie mówi tekst
-poprawnie trzyma przybory do rysowania
-przelicza poprawnie
-stara się skończyć zadanie
-współdziała w parach
-jest sprawne ruchowo
-reaguje szybko na sygnały
-bezpiecznie zachowuje się w czasie spaceru
-jest twórcze słownie
-zna gatunki drzew owocowych
-porządkuje miejsce zabawy
-rozstaje się z rodzicami bez lęku
-wymyśla przeciwieństwa
-dzieli wyrazy na sylaby
-jest twórcze i muzycznie
-chętnie bierze udział w zabawach
-wie co to jest płaskorzeźba
-samodzielnie wykonuje pracę
-dba o właściwy strój
-rozpoznaje i nazywa emocje
-rysuje przedmioty na podaną głoskę
-przestrzega zasad grupowych
-buduje długie zdania
-układa wg wzoru
-zna cechy charakterystyczne dla jesieni
-buduje dłuższe wypowiedzi
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia korekcyjne stóp
-zauważa zmiany w wyglądzie drzew
-posługuje się pojęciami dotyczącymi orientacji w przestrzeni
-wykonuje właściwe ćwiczenia oddechowe
-zna znak graficzny litery i, I
-dzieli wyrazy na głoski
-rozpoznaje poznaną literę
-samodzielnie dokonuje wyboru
-dba o estetykę pracy
-ubiera właściwy strój na spacer
-układa wg podanego rytmu
-potrafi się zrelaksować
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami z innymi
-stosuje ustalone zasady w zabawie
-rysuje przedmioty wg polecenia
-mówi wiersz z pamięci
-wymieni cechy jesieni
-jest aktywne na zajęciach
-przestrzega zawartych umów
-nie przeszkadza innym w zabawie
-pisze precyzyjnie po śladzie
-korzysta we właściwy sposób z zabawek i szanuje prawa innych
-pamięta o właściwym zachowaniu w zabawie
-stosuje określania położenia w przestrzeni
-poprawnie przelicza przedmioty
-jest sprawne, zwinne, szybkie
-jest samodzielne podczas przebierania się w strój wyjściowy
-odgaduje zagadki dotykowe
-precyzyjnie wykonuje ćwiczenia
-jest przyjazne i koleżeńskie wobec innych
-chętnie bierze udział w zabawach muzycznych
-słucha muzyki
-zna nazwy wykorzystywanych w czasie pracy gatunków liści
-rozwiązuje zagadkę obrazkową
-wybiera sam rodzaj zabawy
-pomaga innym w sprzątaniu
-zna znak graficzny litery e, E
-pisze literę po śladzie
-rysuje kredkami pastelowymi na określony temat
-często przebywa na dworze
-wykonuje ćwiczenia równoważne
-wymieni samogłoski lub spółgłoski
-wnioskuje i odgaduje
-opowiada treść obrazków
-wyciąga wnioski
-zna definicję: adresat, nadawca
-śpiewa indywidualne znana piosnkę
-stosuje zasady bezpieczeństwa
-buduje logiczne zdania
-wymieni słowa na głoskę „e”
-dba o prządek w sali
-powtarza zgłoski
-precyzyjnie po śladzie
-zna znak graficzny cyfry 4
-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi
-prawidłowo posługuje się nietypowym przyborem
-precyzyjnie rysuje po śladzie
-rysuje wg instrukcji
-bawi się zgodnie z rówieśnikami
-zna swój adres domowy
-zna litery i łączy z obrazkiem
-odgadywanie zagadek słuchowych
-posługuje się farami plakatowymi
-dba o estetykę pracy plastycznej