Umiejętności dziecka:
-dba o porządek w otoczeniu
-dzieli wyrazy na sylaby
-zna znak graficzny litery r R
-dokonuje analizy słuchowej wyrazu raki
-wie .ze r jest spółgłoską
-potrafi precyzyjnie wycinać
-zauważa zmiany w przyrodzie
-bierze aktywny udział w zabawę
-odnajduje w wyrazach literę r
-przestrzega zasad
-odnajduje rymy i je wypowiada
-odczytuje imiona
-słucha poleceń nauczyciela
-słucha opowiadania
-odpowiada na pytania
-zna sposoby pomocy innym
-ma poczucie rytmu
-tańczy do muzyki
-porusza się w parach na spacerze
-potrafi uogólniać
-precyzyjnie kończy szlaczki
-rysuje przedmioty, w nazwach których jest głoska r
-przestrzega zasad dobrej zabawy
-jest spostrzegawcze
-pisze precyzyjnie literę r, R
-zna znak graficzny cyfry 6
-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi
-jest sprawne ruchowo
-jest zręczne
-zachowuje bezpieczeństwo w czasie spaceru
-wykonuje poprawnie ćwiczenia z cyfrą 6
-układa wspólnie z innymi zdania
-liczy słowa w zadaniach
-wykonuje ćwiczenia matematyczne
-szybko reaguje na zmianę tempa w muzyce
-lubi bawić się przy muzyce
-dba o porządek w miejscu pracy
-liczy słowa w zdaniach
-jest precyzyjne w wykonaniu zadania grafomotorycznego
-dzieli się zabawkami w czasie zabawy
-odtwarza rytm
-rysuje i koloruje wg wzoru
-układa puzzle
-wypowiada pełnymi zdaniami się nt obrazka
-zna zabawę i stosuje się do jej zasad
-układa zdanie do obrazka
-liczy słowa w zadaniach
-nie przeszkadza kolegom w zabawie
-potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać pracę
-zna znak graficzny litery S s
-dokonuje analizy słuchowej wyrazów
-czyta proste teksty
-precyzyjnie składa koła z papieru
-wspólnie tworzy pracę
-układa druga część wyliczanki
-rozpoznaje literę s
-korzysta z zabawek zgodnie z zasadami
-interesuje się książkami , atlasami
-z uwaga słucha opowiadania
-stara się dokarmiać ptaki zimą
-powtarza dźwięki w zabawie
-gra na instrumentach perkusyjnych
-wygrywa podany rytm
-wie jak ważne jest przebywanie na świeżym powietrzu
-rysuje przedmioty wg polecenia
-star się mówić umiarkowanym głosem do kolegów
-posługuje się określeniami: na, pod, za , obok, z prawej strony, z lewej strony
-umie skupić się na zadaniu i je rozwiązać
-poprawnie wykonuje ćwiczenia korekcyjne stóp
-pomaga ptakom w czasie zimy
-układa z patyczków karmnik
-przelicza patyczki
-precyzyjnie rysuje po śladzie
-współdziała w zespołach
-potrafi porównać liczebność dwóch zbiorów
-odgaduje zagadki słuchowe
-odtwarza muzykę ruchem
-aktywnie uczestniczy w zajęciu
-samodzielnie projektuje pracę z plasteliny
-dba o porządek wokół siebie
-poprawnie powtarza dźwięki
-wie czym dokarmiać ptaki
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
-poprawnie powtarza dźwięki
-ma duża wiedze o ptakach
-pomaga ptakom w czasie zimy
-jest sprawne ruchowo
-samodzielnie przebiera się w strój wyjściowy
-kończy wyraz na rozpoczętą sylabę
-dba o porządek w trakcie i po zabawie
-posługuje się określeniami czasu
-wypowiada się nt cech charakterystycznych dla zimy
-tworzy dłuższe wypowiedzi
-rysuje świeca na określony temat
-starannie wykonuje pracę
-uzasadnia swój stosunek do zimy
-jest twórcze w wypowiedziach
-nazywa rozpoznane dźwięki
-układa bałwanka z elementów tworząc jego postać
-zna i wymienia właściwości śniegu
-interesuje się zjawiskami przyrodniczymi
-śpiewa poznaną piosenkę
-rzuca do celu
-liczy słowa w wypowiadanych zdaniach
-samodzielnie podejmuje decyzje odnośnie zabaw
-wykonuje wg polecenia drzewo
-zna znak graficzny cyfry 7
-przelicza liczebnikami porządkowymi w zakresie 7 i więcej