Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi
-tworzy dłuższe wypowiedzi
-segreguje klocki
-wypowiada się w oparciu o ilustrację
-nazywa kontynenty
-jest tolerancyjny wobec odmienności
-maluje na określony temat
-zauważa zmiany w przyrodzie
-mówi szeptem, umiarkowanym głosem, głośno, szybko, wolno
-szuka porozumienia z kolegami
-rysuje autoportret
-mówi o swoich marzeniach
-słucha wiersza
-opowiada o swoich przyjaciołach
-jest twórcze podczas improwizacji tanecznej
-przestrzega ustalonych zasad
-układa rymy
-czyta zdania i rysuje obrazek do przeczytanego tekstu
-szanuje zabawki i kolegów
-nazywa cyfry i koloruje je
-powtarza ruchy wg kolejności
-liczy liczebnikami porządkowymi
-układa i rozwiązuje zadania z treścią
-jest sprawne ruchowo
-wie co jest ważne dla zdrowia
-konstruuje domy z klocków
-czyta zdania i rysuje
-sprząta po skończonej zabawie
-precyzyjnie wykonuje ćwiczenie
-jest spostrzegawcze
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-improwizuje ruchowo
-rysuje pastelami
-wypowiada się nt. swoich marzeń
-lepi z plasteliny na określony temat
-rozpoznaje cyfry, układa zdanie, czyta wyraz
-słucha uważnie bajki
-odpowiada na pytania dotyczące treści bajki
-zna swoje prawa
-interesuje się najbliższym otoczeniem
-liczy przedmioty
-pisze cyfry po śladzie
-prawidłowo wypowiada zgłoski
-rozwiązuje zagadki
-tworzy wypowiedzi wielozadaniowe
-nazywa środki lokomocji
- rozpoznaje pojazdy po wydawanym przez nie odgłosie
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-biega w różnych kierunkach bez potrąceń
-rysuje pod dyktando
-demonstruje różne czynności
-kulturalnie zwraca się do innych
-odkłada zabawki na miejsce
-wypowiada krótkie zdania
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-wypowiada się nt. ilustracji
-wie, że jazda na rowerze ma wpływ na nasze zdrowie
-reaguje na przerwę w muzyce
-odtwarza rytm i rymowanki
-naśladuje ruchy
-liczy słowa w zdaniach
-improwizuje ruchowo do zaproponowanej muzyki
-samodzielnie organizuje sobie zabawę
-czyta wyrazy
-samodzielnie konstruuje grę
-ustala zasady gry
-przestrzega zasad wcześniej ustalonych
-koloruje wg instrukcji
-buduje z klocków różnego rodzaju
-współdziała z rówieśnikami
-odgaduje zagadki
-powtarza za nauczycielem słowa
-wykonuje wskazane rytmiczne ruchy
-określa charakter muzyki
-zna numery alarmowe
-rysuje na określony temat
-rysuje po śladzie
-koloruje obrazek
-rozwiązuje krzyżówkę
-organizuje bezpieczną zabawę
-odgaduje głosy kolegów
-tworzy wypowiedzi na określony temat
-pokazuje i nazywa emocje
-ma dobrą koordynację wzrokowo-ruchową
-kończy rozpoczęte zdanie
-wie co to jest wzrok
-wymieni urządzenia przyrządy optyczne
-rysuje kredkami na określony temat
-aktywnie uczestniczy w zabawach
-wymienia części ciała parzyste i nieparzyste
-rysuje przedmioty
-szanuje zabawki i szanuje kolegów
-dba o porządek w otoczeniu
-uważnie słuchają i przeliczają dźwięki
-porusza się zgodnie z rymowanką
-rozpoznaje smaki: gorzki słodki, kwaśny, słony
-określa smaki nie znając składników
-rozpoznaje smaki
-czyta teksty samodzielnie
-obrysowuje dłoń
-zna kształty i nazywa figury geometryczne
-przelicza, segreguje, klasyfikuje
-ma dobra koordynację i wyobraźnię przestrzenną
-układa z elementów geometrycznych
-odgaduje nazwy przedmiotów po dotyku
-rozpoznaje słowa, w których słychać „sz”
-rozpoznaje i nazywa dźwięki instrumentów
-rozpoznaje tytuły piosenek
-komponuje sensoryczny kwadrat
-dostrzega zmiany dla danej pory roku
-liczy dźwięki
-układa taką samą liczbę patyczków
-jest uprzejme wobec rówieśników
-układa obrazek w całość
-rozpoznaje różne zapachy
-tworzy własne wypowiedzi
-wymieni wszystkie zmysły
-rozpoznaje dźwięki głośne i ciche
-odgaduje zagadki
-czyta wyrazy
-słucha uważnie wiersza i odpowiada na pytania
-wypowiada się pełnymi zdaniami
-maluje farbami
-dba o estetykę pracy
-dokonuje syntezy słuchowej
-wypowiada się na temat ciekawych miejsc wakacyjnych
-zna zasady bezpiecznego spędzaniu czasu w czasie wakacji
-uzasadnia wybór
-szanuje prawa innych w zabawie i zabawki
-szanuje praw rówieśników
-tworzy dłuższe wypowiedzi
- przelicza w zakresie do 10
-porównuje liczebność
-naśladuje odgłosy zwierząt lub przedmiotów
-wspólnie z innymi wykonuje makietę
-zauważa zmiany w przyrodzie latem
-wysłuchuję głoskę r w nagłosie i wygłosie
-wycina elementy i przykleja na piłkę
-przelicza statki