Umiejętności dziecka:
-dzieli się zabawkami
-odnajduje wskazane ilustracje
-poprawnie powtarza zgłoski
-rozpoznaje literę a, A
-dzieli wyrazy na głoski
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-precyzyjnie wycina nożyczkami
-rozpoznaje literę a A
-wybiera zabawę zgodnie z zainteresowaniami
-słucha uważnie i liczy dźwięki
-wymieni zmiany w przyrodzie zachodzące jesienią
-wymieni zwierzęta leśne
-śpiewa piosenkę
-wygrywa rytm piosenki
-jest twórcze w zabawie
-precyzyjnie rysuje i koloruje
-dzieli się zabawkami z innymi
-zgodnie się bawi
-rytmicznie mówi tekst
-poprawnie trzyma przybory do rysowania
-przelicza poprawnie
-stara się skończyć zadanie
-współdziała w parach
-jest sprawne ruchowo
-reaguje szybko na sygnały
-bezpiecznie zachowuje się w czasie spaceru
-jest twórcze słownie
-zna gatunki drzew owocowych
-porządkuje miejsce zabawy
-rozstaje się z rodzicami bez lęku
-wymyśla przeciwieństwa
-dzieli wyrazy na sylaby
-jest twórcze i muzycznie
-chętnie bierze udział w zabawach
-wie co to jest płaskorzeźba
-samodzielnie wykonuje pracę
-dba o właściwy strój
-rozpoznaje i nazywa emocje
-rysuje przedmioty na podaną głoskę
-przestrzega zasad grupowych
-buduje długie zdania
-układa wg wzoru
-zna cechy charakterystyczne dla jesieni
-buduje dłuższe wypowiedzi
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia korekcyjne stóp
-zauważa zmiany w wyglądzie drzew
-posługuje się pojęciami dotyczącymi orientacji w przestrzeni
-wykonuje właściwe ćwiczenia oddechowe
-zna znak graficzny litery i, I
-dzieli wyrazy na głoski
-rozpoznaje poznaną literę
-samodzielnie dokonuje wyboru
-dba o estetykę pracy
-ubiera właściwy strój na spacer
-układa wg podanego rytmu
-potrafi się zrelaksować
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami z innymi
-stosuje ustalone zasady w zabawie
-rysuje przedmioty wg polecenia
-mówi wiersz z pamięci
-wymieni cechy jesieni
-jest aktywne na zajęciach
-przestrzega zawartych umów
-nie przeszkadza innym w zabawie
-pisze precyzyjnie po śladzie
-korzysta we właściwy sposób z zabawek i szanuje prawa innych
-pamięta o właściwym zachowaniu w zabawie
-stosuje określania położenia w przestrzeni
-poprawnie przelicza przedmioty
-jest sprawne, zwinne, szybkie
-jest samodzielne podczas przebierania się w strój wyjściowy
-odgaduje zagadki dotykowe
-precyzyjnie wykonuje ćwiczenia
-jest przyjazne i koleżeńskie wobec innych
-chętnie bierze udział w zabawach muzycznych
-słucha muzyki
-zna nazwy wykorzystywanych w czasie pracy gatunków liści
-rozwiązuje zagadkę obrazkową
-wybiera sam rodzaj zabawy
-pomaga innym w sprzątaniu
-zna znak graficzny litery e, E
-pisze literę po śladzie
-rysuje kredkami pastelowymi na określony temat
-często przebywa na dworze
-wykonuje ćwiczenia równoważne
-wymieni samogłoski lub spółgłoski
-wnioskuje i odgaduje
-opowiada treść obrazków
-wyciąga wnioski
-zna definicję: adresat, nadawca
-śpiewa indywidualne znana piosnkę
-stosuje zasady bezpieczeństwa
-buduje logiczne zdania
-wymieni słowa na głoskę „e”
-dba o prządek w sali
-powtarza zgłoski
-precyzyjnie po śladzie
-zna znak graficzny cyfry 4
-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi
-prawidłowo posługuje się nietypowym przyborem
-precyzyjnie rysuje po śladzie
-rysuje wg instrukcji
-bawi się zgodnie z rówieśnikami
-zna swój adres domowy
-zna litery i łączy z obrazkiem
-odgadywanie zagadek słuchowych
-posługuje się farami plakatowymi
-dba o estetykę pracy plastycznej