Warsztaty jesienne W kasztankowej krainie… zorganizowane dnia 24.10.2024 r.
w grupie dzieci 4-letnich
Jesień to taka pora roku, którą dzieci zazwyczaj kojarzą z nudą. Dni stają się krótsze, temperatura spada... Okazało się, że w Naszym przedszkolu wcale jesień nie musi być taka nudna. Popołudnia mogą być miłe i wesołe, gdy zaprosimy rodziców do wspólnej zabawy.
24 października 2024 dzieci z grupy Wróbelki wraz ze swoimi rodzicami uczestniczyli razem w jesiennych warsztatach pt: W kasztankowej krainie…. Zaczęliśmy od zabaw integracyjnych. Dużo radości przyniosła zabawa „Nakarm kasztanojada”, która pokazała jak doskonale przedszkolaki opanowały umiejętność przeliczania. Równie dobrze poradzili sobie oczywiście rodzice w kolejnej zabawie "Kasztankowe wzory" oraz zabawie ruchowej „Kolorowy dywan”. Kolejne zadania do wykonania przyniosły dużo radości i satysfakcji z ich wykonania. Na zakończenie wszyscy wykazali się twórczą fantazją podczas tworzenia z kasztanów ludzików oraz stworków jesiennych. Celem spotkania, zabaw była integracja rodziny i przedszkola w działaniach na rzecz dzieci, rozwijanie i wzmacnianie więzi emocjonalnej dzieci z rodzicami, stwarzanie rodzicom możliwości poznania przyjaciół swego dziecka oraz wzbogacanie rodziców o nowe doświadczenie obcowania ze swoim dzieckiem.
Umiejętności dziecka:
-przejawia inicjatywę w zabawie
-liczy wyrazy w zdaniach
-zna znak graficzny litery d, D
-próbuje czytać sylaby, wyrazy
-układa schematy wyrazów
-rysuje na określony temat
-prawidłowo posługuje się kredkami
-zauważa różnice w wyglądzie domów
-prawidłowo powtarza zgłoski
-przestrzega umów i zasad
-bawi się zgodnie z innymi
-wypowiada się nt. obrazka
-dzieli nazwy na sylaby
-pisze po śladzie
-zna symbole narodowe
- opowiada treść legendy o Lechu, Czechu i Rusie
-zna treść hymnu
-potrafi zachować właściwą postawę podczas śpiewania hymnu
-zauważa na państwowych budynkach symbole narodowe
-wypowiada skojarzenia
-określa miejsce danej głoski
-pomaga innym w sprzątaniu
-wypowiada słowa rozpoczynające się na dana głoskę
-potrafi samodzielnie wykonać grę planszowa
-dobrze przelicza
-stosuje zasady dobrej gry
-jest sprawne i zwinne
-zachowuje dobrą postawę w czasie zabaw
-bawi się w sposób bezpieczny
-wypowiada odpowiednie wyrazy
-rysuje wg polecenia
-dba o porządek i czystość otoczenia
-czyta podpisy do obrazków
-aktywnie i chętnie uczestniczy w zajęciu muzycznym
-szybko reaguje na zmiany tempa i rytmu
-na symbole narodowe Polski
-jest sprawne manualnie
-zachowuje wierność kolorystyki godła
-jest skoncentrowane
-posługuje się określeniami długi, krótki, dłuższy, krótszy
-rozpoznaje litery i czyta wyrazy
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia graficzne
-odtwarza rytm
-zna datę Narodowego Święta Niepodległości
-wie kto to był Józef Piłsudski
-jest sprawne ruchowo
-zachowuje prawidłową postawę w czasie ćwiczeń
-zna symbole narodowe
-układa zdania
-koloruje wg wzoru
-przestrzega ustalonych wcześniej zasad dobrej zabawy
-precyzyjnie rysuje
-stawia się na zbiórki i ćwiczy z innymi
-zna znak graficzny litery Y y
-pisze literę y po śladzie
-dokonuje analizy słuchowo-wzrokowej wyrazu „domy”
-wycina precyzyjnie określone kształty
-samodzielnie tworzy pracę
-bezpiecznie zachowuje się w czasie spaceru
-wyszukuje literę y w wyrazach
-prawidłowo powtarza dźwięki
-wymienia spółgłoski i samogłoski
-słucha z uwagą opowiadania
-rozpoznaje emocje
-formułuje właściwe wnioski
-śpiewa poznaną piosenkę
-porusza się w rytm melodii
-obserwuje i wypowiada się nt. zauważonych zmian
-rysuje przedmioty , których nazwy zawierają głoskę y
-precyzyjnie kończy szlaczki
-organizuje sobie czas wolny
-dba o zabawki
-stosuje się do zasad zabawy
-pisze precyzyjnie
-aktywnie ćwiczy
-zna znak graficzny cyfry 0
-przelicza liczebnikami głównymi
-precyzyjnie rysuje
-pisze cyfrę 0 po śladzie
-sprząta po zabawie
-mówi umiarkowanym głosem w zabawie
-prawidłowo wykonuje ćwiczenie
-tworzy muzykę do wiersza
-jest twórcze
-zna instrumenty perkusyjne
-rysuje kredkami na określony temat
-potrafi skupić uwagę
-bezpiecznie bawi się na placu
-wyróżnia głoski w nagłosie
-rozwiązuje zagadki
-koloruje wg wzoru
-wymieni szczegóły jesiennej pogody
-mówi wiersz z pamięci przed kolegami
-zauważa zmiany w przyrodzie
-układa rytmy z tworzywa przyrodniczego
-dokonuje analizy słuchowej wyrazów
-współdziała w zabawie
-przestrzega ustalonych wcześniej zasad dobrej zabawy
-układa rymy do podanych słów
-stawia się na zbiórki i ćwiczy z innymi
-pisze literę y po śladzie
-dokonuje analizy słuchowo-wzrokowej wyrazu „domy”
-wycina precyzyjnie określone kształty
-samodzielnie tworzy pracę
-bezpiecznie zachowuje się w czasie spaceru
-wyszukuje literę y w wyrazach
-prawidłowo powtarza dźwięki
-szanuje innych w zabawie
-przestrzega wzajemnych praw
-ogląda książki, wyszukuje określone obrazki
-szanuje książki
-zna historie powstania pluszowego misia
-wymienia kilka znanych postaci (Jogi, Puchatek……)
-tańczy do granej muzyki
-potrafi spacerować w parach
-prawidłowo powtarza dźwięki
-pisze literę L,l po śladzie
-prawidłowo posługuje się ołówkiem
-nie hałasuje i nie krzyczy
-szuka wyrazów przeciwnych
-dorysuje uszy, nos…..,
-przelicza elementy zbiorów
-porównuje ilość poprzez umieszczenie między cyframi znaków <,>,=
-lubi przebywać na dworze
-stara się utrzymać równowagę
-wypowiada się nt dzisiaj poznanego niedźwiedzia, jego wyglądu, zwyczajów
-rozpoznaje i nazywa litery
-kończy rysunek, precyzyjnie koloruje
-bierze aktywny udział w zabawach ruchowych
-zna zabawę „Satry niedźwiedź”
-lepi z plasteliny misia
-nazywa emocje
-potrafi się relaksować
-potrafi bawić się indywidualnie i w zespołach
-kończy rozpoczętą pracę
-słucha uważnie opowiadania
-poprawnie odpowiada na pytania
-tańczy do muzyki
-nazywa rozpoznane rośliny
-wycina obrazki i układa je wg kolejności zdarzeń
-tworzy opowiadanie do historyjki
-dba o porządek wokół siebie
-rozpoznaje głosy zwierząt
-liczy wyrazy w zdaniach
-zna znak graficzny litery K, k
-dokonuje analizy słuchowo-wzrokowej wyrazów
-wie jak ważne jest przebywanie na świeżym powietrzu
-rozwiązuje zagadki
-wypowiada się nt. zwierząt