Umiejętności dziecka:
-bawi się zgonie z innymi
-powtarza tekst rymowanki
-prowadzi rozmowę
-zna tradycje świąt wielkanocnych
-wypowiada się nt przeżyć związanych ze świętami
-ozdabia jajka
-jest samodzielne w projektowaniu
-pamięta o właściwym ubiorze
-dba o wysiane rośliny
-podlewa, obserwuje
-bawi się zgonie z innymi
-przelicza liczebnikami głównymi
-odgaduje jakiej litery brakuje
-pamięta znaczenie symboliki pokarmów
-zna tradycje wielkanocne
-odgaduje zagadki słuchowe
-układa melodie do życzeń świątecznych
-obserwuje i mówi o zmianach
-jest twórcze i pomysłowe
-precyzyjnie rysuje po śladzie
-używa zwrotów grzecznościowych
-dzieli słowa na sylaby i głoski
-rysuje wg instrukcji
-liczy liczebnikami porządkowymi
-rozwiązuje zadania matematyczne
-porusza się śmiało i pewnie
-interesuje się zjawiskami przyrodniczymi
-ozdabia pisanki
-uczestniczy aktywnie w zabawie
-samo organizuje sobie w zabawie
-jest aktywne słownie
-aktywnie uczestniczy w zabawach
-odgaduje zagadki słuchowe
-rozróżnia dźwięki ciche i głośne
-tworzy melodie do rymowanki
-rysuje kredkami na określony temat
-układa puzzle
-formułuje życzenia
-czeka na swoją kolej w zabawie
-rysuje kartkę wielkanocną
-słucha opowiadania
-omawia obrazki
-wypowiada się pełnymi zdaniami
-jest sprawne ruchowo
-wykonuje zadania ruchowe
-potrafi rywalizować
-wie jak zbudowane jest jajko
-rysuje wg wzoru
-łączy sylaby i odczytuje wyraz
-rozpoznaje litery
-nazywa zwierzęta dorosłe i ich dzieci
-rozwiązuje zagadki o zwierzętach
-precyzyjnie wycina elementy pracy
-dba o estetykę pracy
-mówi wiersz z pamięci
-rysuje po śladzie
-wyodrębnia głoski w nagłosie
-używa zwrotów grzecznościowych
-prawidłowo wypowiada zgłoski
-wie jakie korzyści mamy ze zwierząt
-samodzielnie przygotowuje kanapki
-gra na instrumentach perkusyjnych tworząc melodie
-rozpoznaje źródło dźwięku
-przelicza i dopasowuje zbiór elementów do danej cyfry
-samodzielnie stempluje i koloruje
-stara się mówić umiarkowanym głosem
-słucha poleceń dźwiękowych
-segreguje wg różnych cech
-układa rytmy
-zapamiętuje kolejność i powtarza głosy zwierząt
-jest zwinne, szybki i silne
-stosuje się do zasady spaceru parami
-układa puzzle
-potrafi skupić uwagę i ukończyć pracę
-rozpoznaje i nazywa litery
-bawi się w zabawy tematyczne
-śpiewa znane melodie na sylabach
-lepi z plasteliny odpowiednie kształty
-przestrzega umów i zasad
-odgaduje zagadki
-czyta samodzielnie lub z pomocą nauczyciela
-słucha uważnie wiersza
-wypowiada się na temat treści wiersza
-buduje dłuższe wypowiedzi
-wie czym się odżywiają zwierzęta wiejskie
-dzieli nazwy na sylaby, liczy sylaby i porównuje ilość
-rysuje z pamięci
-czyta wyrazy
-podaje słowo na podaną głoskę
- zna znak graficzny litery ł,Ł
-dzieli słowa na głoski
-czyta proste teksty
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-dba o estetykę pracy
-przestrzega zasad bezpieczeństwa w zabawie
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-koloruje literę ł, Ł
-układa zdania
-układa w pary obrazki, których nazwy się rymują
-wypowiada się zdaniami
-proponuje sposoby niesienia pomocy ziemi
-rozpoznaje dźwięki niższe i wyższe
-śpiewa rymowankę
-rysuje przedmioty, których nazwy rozpoczynają się „Ł,ł”
-określa różnice w nazwach
-bawi się zgodnie z innymi w zespołach
-precyzyjnie pisze ł Ł
-kończy rozpoczęte zdanie
-segreguje wg koloru i wielkości
-liczy poprawnie i porównuje liczebność zbiorów
-wie co jest dobre dla planety ziemia
-właściwie segreguje odpady
-dorysowuje elementy tworząc rysunek
-śpiewa poznana piosenkę
-wystukuje podany rytm
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną (okleja, wycina, ozdabia)
-zauważa zmiany w otoczeniu
-buduje zdanie w oparciu o nazwę przedmiotu na obrazku
-zna etapy rozwoju fasoli
-posługuje się umiarkowanym głosem w zabawie
-decyduje o wyborze zabawy
-rysuje po śladzie
-tworzy wyrazy do podanej sylaby
-układa historyjkę wg kolejności wydarzeń
-opowiada treść historyjki
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchowe
-maluje przy dźwiękach muzyki
-jest uprzejme wobec rówieśników
-dba o zabawki
-sprząta je po skończonej zabawie
-dzieli słowa na głoski
-zna znak graficzny litery z Z drukowanej i pisanej
-czyta proste teksty
-maluje farbą mydlaną wg własnej wyobraźni
-wieże spacery są ważne dla zdrowia
-rozpoznaje poznaną literę
-układa obrazek w całość
-zachowuje się w sposób bezpieczny
-rozpoznaje przedmioty po dotyku
-łączy sylaby i odczytuje wyraz
-recytuje wiersz z pamięci ze zmianą natężenia głosu
-odpowiada na określone pytania
-potrafi rytmicznie odtworzyć melodie
-rysuje wg instrukcji
-zachowuje się w sposób bezpieczny
-prawidłowo posługuje się przyborami do rysowania
-posługuje się określeniami: nad, pod, obok, za, przed, z prawej strony, z lewej strony
-nazywa różne wagi
-waży towary w parach, porównuje ciężar
-chętnie przebywa na dworze
-precyzyjnie pisze litery po śladzie
-poprawnie wymawia „kosmiczne” słowa
-dba o zabawki i odkłada je na ustalone miejsce
-odnajduje różnice w obrazkach