Umiejętności dziecka:
-szanuje zabawki swoich kolegów
-odgaduje liczby
-jest twórcze podczas rysowania
-zna znak graficzny litery n, N
-wie, że głoska n jest spółgłoską
-czyta proste wyrazy i zdania
-maluje farbami akwarelowymi na określony temat
-dba o estetykę pracy
-zachowuje się w sposób bezpieczny
-wyszukuje rymy do podanych wyrazów
-bawi się w sposób bezpieczny w Sali
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
-zna znak graficzny litery n N
-wypowiada się na temat bezpiecznych zabaw na śniegu
-tworzy dłuższe wypowiedzi
-zachowuje równowagę
- aktywnie uczestniczy w zajęciu muzycznym
-dostrzega zmiany dla pory roku zimy
-zachowuje równowagę
-buduje coraz dłuższe zdania
-rysuje obrazek do przeczytanego zdania
-bawi się zgonie z innymi
-kulturalnie odnosi się do innych
-rozpoznaje odgłosy z otoczenia
-aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach
-porównuje liczebność zbiorów
-klasyfikuje ze względu na kolor i wielkość
-stosuje znaki matematyczne w działaniach
-jest sprawne ruchowo
-współpracuje w czasie ćwiczeń i zabaw
-zauważa zmiany w przyrodzie
-naśladuje ruchy wg polecenia
-pisze litery po śladzie
-sprząta zabawki po skończonej zabawie
-bawi się zgodnie z zainteresowaniami
-dzieli nazwy na sylaby
-tworzy opowiadanie
-rozpoznaje piosenki i dźwięki instrumentów
-ilustruje ruchem piosenkę
-zna różne środki lokomocji
-samodzielnie wykonuje prace plastyczno-techniczną
-czyta sylaby i łączy niektóre tworząc wyraz
-rysuje po śladzie
-używa zwrotów grzecznościowych
-szanuje prawa innych w zabawie
-łączy sylaby tworząc słowa
-układa zdania i liczy wyrazy w zdaniach
-słucha wiersza i odpowiada na pytania związane z treścią
-zna i wymieni części garderoby zimowej
-współpracuje w grupie w czasie zabaw ruchowych
-jest sprawne ruchowo
-potrafi rywalizować z innymi
-umie pogodzić się z porażką
-odgaduje słowa
-liczy i wstawia odpowiednie znaki matematyczne
-sprząta zabawki po skończonej zabawie
-interesuje się dinozaurami
-wyróżnia głoski w nagłosie
-wypowiada się nt. dinozaurów (wygląd, odżywianie, cechy charakterystyczne)
-rysuje pastelami na określony temat
-układa pytania
-dzieli słowa na głoski
-precyzyjnie rysuje po śladzie
-układa zdania
-mówi wiersz z pamięci
-słucha z uwagą innych
-jest odważne podczas wystąpień publicznych
-ma poczucie rytmu
-prawidłowo określa nazwy w liczbie pojedynczej i mnogiej
-szanuje i dba o zabawki
-szanuje prawa innych do zabawy
-zapamiętuje ciąg słów
-przelicza w zakresie 8 i więcej
-rozwiązuje zadania matematyczne
-potrafi pogodzić się z porażką
-przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw na podwórku
-czyta wyrazy
-zachowuje się kulturalnie wobec innych
-rysuje postać zwierzęcą
-dokonuje analizy i syntezy słuchowej podanych wyrazów
-zna nazwy instrumentów perkusyjnych i umie n nich grać
-maluje na określony temat
-posiada dużą wiedze nt. dinozaurów
-dostrzega piękno zimowego krajobrazu
-słucha poleceń nauczyciela
-jest sprawne manualnie
-wyróżnia pierwszą głoskę w nagłosie
-układa obrazek w całość
-zna zjawisko powstawania cienia
-odgrywa role dinozaura
-szybko reaguje na polecenia
-jest precyzyjne w wykonywaniu ćwiczenia
-pamięta o zasadach bezpieczeństwa w zabawie
-wykonuje ruchy wg treści rymowanki
-orientuje się na kartce papieru( prawy górny róg….)
-uważnie słucha bajki
-zna i wymieni cechy kwadratu
-interesuje się figurami geometrycznymi
-precyzyjnie wycina wg wzoru
-dba o estetykę pracy
-często korzysta ze spacerów
-rozpoznaje poznane litery
-porusza się w przestrzeni zgodnie z poleceniem
-czeka cierpliwie na soja kolej w zabawie
-potrafi wykonać wdech i wydech
-jest zręczne
-potrafi wymienić cechy trójkąta
-układa rytmy z trójkątów
-słucha bajki
-potrafi tworzyć melodie na instrumentach perkusyjnych
-zauważa w otoczeniu kształty trójkątne
-rysuje różnorodne przedmioty z wykorzystaniem trójkątów
-rozpoznaje i nazywa trójkąty
-mówi do innych umiarkowanym głosem
-dzieli słowa na głoski
-jest twórcze
-nazywa i rozpoznaje figury geometryczne
-radzi sobie z porażką
-odtwarza kształty liter oraz rysuje n dowolny temat
-podejmuje samodzielne decyzje
-wypowiada słowa na podaną głoskę
-słucha uważnie wiersza
-rozumie pojęcia wolno-szybko
-rysuje do muzyki
-układa kompozycje z figur geometrycznych
-odgaduje zagadki
-buduje wieże i ocenia jej wysokość
-układa działania matematyczne i podaje rozwiązania
-często podejmuje samodzielne decyzje
- wskazuje elementy obrazka i precyzyjnie koloruje
-liczy w pamięci
- słucha bajki D. Kossakowskiej
-potrafi wyszukać kształt koła w otoczeniu
-ma dobra orientację w przestrzeni
-jest kulturalne wobec innych
-potrafi odpowiadać na pytanie
-tworzy odpowiedź w oparciu o treść obrazka
-słucha uważnie opowiadania
-wymieni szereg zwierząt egzotycznych
-chętnie o nich opowiada
-samodzielnie wykona pracę plastyczną
-dba o porządek w miejscu pracy
-zna litery drukowane małe i wielkie (te dotychczas poznane)
-ma poczucie rytmu podczas odtwarzania
-starannie wykonuje pracę
-interesuje się ekosystemami
-potrafi wypowiedzieć się nt życia zwierząt na sawannie
-wypowiada się nt zwierząt egotycznych
-dostosowuje tempo wykonywanych ruchów do tempa muzyki
-dobrze organizuje sobie czas wolny
-dba o porządek w otoczeniu
-odgaduje zagadki
-zna znak graficzny cyfry 9
-liczy liczebnikami głównymi i porządkowymi
-pisze po śladzie odpowiednie cyfry
-dba o porządek w otoczeniu Sali, łazience, szatni
-wymienia przeciwieństwa do podanych słów
-rozwiązuje krzyżówkę
-rytmizuje teksty o zwierzętach
-powtarza prawidłowo podane zgłoski
-rozpoznaje natężenie dźwięków
-samodzielne wykonuje pracę
-zauważa zmiany w przyrodzie (wygląd drzew, otoczenie…)
-podaje różne określenia zwierząt
-rysuje kameleona
-precyzyjnie koloruje
-rozwiązuje zagadki o zwierzętach
-buduje dłuższe zdania